
Σχολιασμός του βιβλίου ιστορίας της Β´ Γυμνασίου
Αρχικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα πλεονεκτήματα είναι ενδεικτικά τρία. Πρώτον, προσφέρει πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τα τότε χρόνια και επομένως κάνει ενήμερα τα παιδιά για τα διάφορα ιστορικά γεγονότα. Επιπλέον χρησιμοποιεί ένα πλούσιο και σύνθετο λεξιλόγιο, που κατά τη γνώμη μου, αναπτύσσει την ποιότητα του λεξιλογίου των παιδιών περισσότερο καθώς βοηθάει τον τρόπο έκφρασής τους. Ένα τελευταίο πλεονεκτημα του βιβλίου Ιστορίας είναι η χρήση εικόνων σε κάθε μάθημα που μας κάνει να φανταστούμε (πχ την τοποθεσία των κρατών ,τον τρόπο ζωής κτλ.),κάτι σημαντικό για την αντίληψη του μαθήματος.
Ωστόσο τα μειονεκτήματα είναι πολλά και κάποιες φορές κάνουν το μάθημα της Ιστορίας δύσκολο. Συχνά, το λεξιλόγιο αποτελεί είτε θετικό είτε αρνητικό προσόν στο μάθημα της Ιστορίας. Όπως προανέφερα , το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί είναι πλούσιο και όμορφο, αλλά δυστυχώς πολλές φορές μπορεί να προβληματίσει τα παιδιά και να κάνει το μάθημα δυσνόητο.
Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ο τρόπος διάταξης των ιστορικών γεγονότων. Δηλαδή, τα ιστορικά γεγονότα δεν έχουν καταγραφεί με χρονολογική σειρά και η κατανομή της ύλης δεν είναι ομοιόμορφη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξιστόρηση των κατακτήσεων των Σελτζούκων που ,έπειτα ,συνεχίζει με την Άλωση της Πόλης –σταυροφορίες περίοδο της Λατινοκρατίας και μετά επανέρχεται ξανά στους Σελτζούκους. Έτσι, έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να μπερδέψουν τα γεγονότα και μην τα έχουν στο μυαλό τους με χρονολογική σειρά.
Συμπεραίνοντας, το βιβλίο της Ιστορίας ίσως προσφέρει πολλά στα παιδιά, αλλά δεν παύει να δημιουργεί προβλήματα που η πλειοψηφία των μαθητών δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει.
Leave a Reply