
Θάνατος την ώρα του παιχνιδιού…
Αργότερα , σε έργο της , η VIRGINIA WOLF υποστήριξε ότι ο φασισμός είναι μια μορφή bullying και χαρακτήρισε τον Xίτλερ και τους Ναζί ως brutal bullies.
![]() |
ο φασισμός είναι μια μορφή bullying |
-
Συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, ειρωνείας, χρήση γελοίων ονομάτων.
-
Εκβιασμοί για απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων.
-
Προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομήλικων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους.
-
Αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου.
-
Διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.
Ένας δάσκαλος που ο ίδιος ασκεί βία είτε προς τους μαθητές του ή τους συναδέλφους του… θα διδάξει και την βία στους μαθητές!
Οι εικόνες που έρχονται από τα ρεπορτάζ στην Συρία και από τους Τζιχαντιστές επηρεάζουν αρνητικά την παιδική και εφηβική ψυχή. Τυχαίο είναι άλλωστε ότι οι Τζιχαντιστές είναι παιδιά που μεγάλωσαν στο δυτικό κόσμο; Επιπλέον, το σημερινό σχολείο με την εντατικοποίηση περιορίζει την δημιουργική φαντασία των μαθητών και μειώνει την συναισθηματική νοημοσύνη.
Όταν απουσιάζει, λοιπόν, η “ενσυναίσθηση”, η ικανότητα, δηλαδή, του να μπορεί να μπει κάποιος στην θέση του άλλου και να τον κατανοήσει, να δείξει “έλεος”, έτσι όπως το εννοεί ο Αριστοτέλης, τότε λοιπόν ξεκινά η βία και το bullying.
Θετικό παράδειγμα αποτελεί το 132 Δημοτικό σχολείο Αθηνών στην Γκράβα, που κατάφερε να αντιμετωπίσει προβλήματα bullying ανάμεσα σε Έλληνες και αλλοδαπούς μαθητές, με την συμμετοχή γονέων, μαθητών, καθηγητών και την δυναμική της διευθύντριας του.
Χαρακτηριστικά παιδιών-θυμάτων και θυτών :
Οι θύτες και τα θύματα έχουν κάτι κοινό : πληθώρα ψυχολογικών και οργανικών προβλημάτων.
Ενδιαφέρον είναι το θέμα της παχυσαρκίας. Στα αγόρια η παχυσαρκία σχετίζεται με επιθετική συμπεριφορά, γιατί τα μεγαλόσωμα παιδιά αποκτούν δύναμη υπεροχής έναντι των μικρόσωμων.
Στα κορίτσια η παχυσαρκία λειτουργεί διαφορετικά, τα κάνει πιο ευάλωτα στη θυματοποίηση σε ένα κόσμο που εξισώνει το σωματικό βάρος με την επιτυχία.
Οι θύτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες :
α) Παιδιά με μεγάλη αυτοπεποίθηση, καλοί μαθητές και με μεγάλη αναγνώριση από την μαθητική κοινότητα του σχολείου τους.
β) Παιδιά με βίαιη και παραβατική συμπεριφορά και χαμηλή, συνήθως, σχολική επίδοση.
Τα παιδιά-θύτες συνήθως έχουν :
α) Οικογενειακά προβλήματα που το σχολείο τα αγνοεί
β) Υποστεί κακοποίηση στο σπίτι
γ) Γίνει τα ίδια θύματα και για να αμυνθούν μετατράπηκαν σε θύτες
δ) Κακά πρότυπα, κακές παρέες
ε) Παραμέληση απ’ την οικογένεια
στ) Διαταραχή αγωγής
Ο Olweus (Πανεπιστήμιο Bergen – Νορβηγία) αναφέρει ότι το 60% των αγοριών που ασκούν bullying στην έκτη δημοτικού και τρίτη γυμνασίου, όταν έγιναν 24 χρονών είχαν στο ενεργητικό τους τουλάχιστον μια καταδίκη.
Tα παιδιά θύματα παρουσιάζουν μια ασαφή εικόνα, συνήθως, είναι παιδιά με άγχος και κατάθλιψη, δίχως αυτοπεποίθηση και χαμηλή σχολική επίδοση.
Η θυματοποίηση γίνεται κυρίως σε ηλικία 5-7 ετών και τα συνοδεύει σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους.
Η ομάδα των θυμάτων έχει περισσότερα εσωτερικευμένα προβλήματα απ’ ότι η ομάδα ελέγχου και παίρνει λιγότερη ευχαρίστηση στο σχολείο ή, αργότερα, στην εργασία απ ότι ένα φυσιολογικό άτομο
Leave a Reply